Krämer Ervin repülős oldalai

 

 

1942-ben születtem. Mióta az eszemet tudom, mindig érdekelt a repülés.1959-ben nyílott meg számomra a lehetőség, hogy ezt az érdeklődést a gyakorlatban is megvalósíthassam. Beiratkoztam az MHSZ Csepel Vas- és Fémművek repülő klubjába, ahol az elméleti alapok megszerzése és a sikeres vizsga után 1959 tavaszán Sári község vitorlázó repülőterén megtehessem az első kétkormányos felszállást az 5185 lajstromjelű Z-03a  Ifjúság „A” típusú repülőgépen.




     Ez az első repülés 1959. április 19-én történt csörlésből.      Az első repülést még  89  felszállás  követte   kétkormányos „Ifjúság” és „Koma” gépeken. Az „A” vizsga teljesítése után (1959. június 20 36. felszállás) egykormányos „Vöcsök” típusú vitorlázó repülőgéppel,  a „B” vizsgát, 1959. augusztus 3-án szereztem meg. Az év folyamán összesen 89 felszállásból, 7 óra 31 perc repült idővel rendelkeztem, ami 74 csörlés, 14 magas-csörlés, 1 vontatásból került teljesítésre.



    Ezt követően 1959 őszén a technikumban toborzás folyt a Repülőtiszti Iskolára, a sikeres orvosi vizsgálatok után (mintegy 200 jelentkezőből 40 alkalmas) megkezdődőt az elméleti oktatás, és még az ősz folyamán a gyakorlati repülés is a Budaörsi repülőtéren Jak-18 „Fürj” típusú kétkormányos motoros gyakorlógépen. Ez az első repülés 1959. október 18-án volt. Ezt követően 1960 május 15-ig összesen 29 felszállásból 7 óra 44 perc került teljesítésre. Ezek között, nagy iskolakör, kis iskolakör áthúzatásokkal, és légtérben dugóhúzó, enyhe és éles fordulók, csigavonalú emelkedés, liftellés, csúsztatás feladatok kerültek végrehajtásra. 1960. május 15 után itt már nem repültem többet, mivel „egyéb” származásom miatt „kikádereztek”

1. Anno 1959 - 1960


2.Születésnapi repülés 2002.05.25 Budaörs

3.Repülőnap     2002. 06.16             Börgönd

4.Repülés   a    HA-LIX,    felújított   Li-2-vel