Jutalom repülés
(2005. június 4 Budaörs)

Az Aranysas havilap 2005 évi előfizetői között Li-2-es jutalom repülést sorsolt ki. Ennek egyik szerencsés részese voltam én is. Az eseményt igyekeztem, lehetőség szerint minél több fényképen megörökíteni. Ezeket adom most közre.

Li-2 (HA-LIX)
Az Oldtimer alapítvány által felújított Li-2

Li-2 szemből
Az általam már jól ismert gépet igyekeztem minél jobban körbejárni, hogy azok is legalább képen megtekinthessék, akiknek még nem volt erre módjuk.

Nevem: Kármán Tódor

A típus eredetije az amerikai Douglas DC-3, mely a II. Világháborúban mint C-47 "Dakota" szerzett hírnevet. Ebben az időben a repülőgép mindenütt megtalálható volt. Szállított ejtőernyősöket, utánpótlást,  fegyvereket, kisebb járműveket, és mindent ami belefért és nem haladta meg a teherbírását.
Ennek a típusnak a szovjet liszenc változata a Li-2 (Liszunov) melyet a MASZOVLET, majd a Malév is használt az 1946 - tól a 60'-as évek közepéig. A magyar néphadsereg is használta, főleg ejtőernyös kiképzésre.
Történeti, technikai ismertető (Goldtimer honlapról)

Bal motor
A Li-2 bal oldali motorja

Li-2 jelzés
Li-2 HA-LIX, gyártási szám és a sponzorok, Goldtimer alapítvány (felújító)

Műszerfal
A gép pilótafülkéje

Futómű
A jobb futómű

Jobb motor
A jobb oldali motor

Átforgatás
Motor indítás előtt a légcsavar átforgatása

Ellenőrzés
Utolsó ellenőrzések a még hideg motoron

Indítás
Motorindítás

Motorozás
Most már pörög mindkét légcsavar

Utastér
Az utastér indulás előtt

Felszállás elött
Kilátás a gépből még a földön

Repülési útvonal
A repülés útvonala: Felszállás a 09-es irányba, jobb forduló, hosszúfal a régi 7-es út felett, újabb jobb forduló repülés a budai hegyek felett a Duna vonalával párhuzamosan, Békásmegyer után visszafordulás és a hegyek nyugati oldalán visszarepülés.

Táj 1
A szoborpark, a régi 7-es út mellett.

Táj 2
Nagytétény - Diósd felett, távolban a repülőtér.

Táj 3
A Tétényi fennsík, távolban a repülőtér.

Táj 4
Budaörs, lakótelep

Táj 5
Budapesti látkép a Hármashatárhegy felől.

Táj 6
A Duna és a hidak (Margithíd, Lánchíd, Erzsébethíd, Szabadsághíd, ...

Táj 7
Margitsziget, a Budai hegyek felől.

Táj 8
Margitszigat az Árpádhíddal, Vörösvári út, Bécsi út eleje.

Táj 9
Hajógyári sziget, Árpád híd, Szentendrei úti lakótelep

Táj 10
Óbudai Fűtőmű kéménye

Táj 11
A hajógyári sziget északi csücske, a kép közepén (felüljáró előtt) az Aquincumi amfiteátrum, mögötte pedig a romterület a múzeummal. A parton a régi gázgyár fennmaradt épületei.

Táj 12
Római part és az északi vasúti híd

Táj 13
Visszafordulás után a hegyek előterében az újonan épült lakóparkok.

Táj 14
A 10-út Pilisvörösvár felé.

Táj 15
A hármashatárhegyi felső repülőtér hangárja.

Táj 16
A HHH alsó repülőtér (Pesthidegkút határában)

Táj 17
Hűvösvölgy, Úttörővasút végállomása

Táj 18
Budakeszi

Táj 19
Budakeszi 2.

Táj 20
A kép jobb sarkában a Farkashegyi (alsó) repülőtér.

Táj 21
M-0 és M-1 lehajtója, a régi 1-es úttal.

Táj 22
Az M-1-es út bevezető szakasza

Táj 23
Az M-1 és M-7 találkozása

Táj 24
Gépjárműforgalom az M-1, M-7 közös szakaszán.

Táj 25
Az utolsó percek a leszállás előtt, alattunk a TESCO parkolója.

Leszálltunk
Újra a földön. Sajnos végetért egy szép repülés!

Búcsuzunk
Megbeszéljük az élményeket.

Nyertesek
A nyertesek csoportképe, kék overálban Hajdú "Fedő" Károly a Cetro-Plane vezetője. Jómagam az álló sorban balról  a második vagyok. (A képet az Aranysas főszerkesztője Tőrős István készítette)

Nézőképek

A repülésről készült Windows Media File
Ide kattints a lejátszáshoz:

A repülőgéppel kapcsolatos részletes információk: Goldtimer Alapítvány
Fotók és szöveg: Krämer Ervin
A fényképek Kodak DX 6490 digitális és
 Olympus IS-200 analog fényképezőgéppel készültek.

kervin@mail.datatrans.hu


Székesfehérvár, 2005. június 6.
Vissza az előző oldalra!