Az Oldtimer alapítvány által
felújított Li-2
Az általam már jól ismert gépet igyekeztem
minél jobban körbejárni, hogy azok is
legalább képen megtekinthessék, akiknek még
nem volt erre módjuk.
A típus eredetije az amerikai Douglas DC-3, mely a II.
Világháborúban mint C-47 "Dakota" szerzett
hírnevet. Ebben az időben a repülőgép mindenütt
megtalálható volt. Szállított
ejtőernyősöket, utánpótlást,
fegyvereket, kisebb járműveket, és mindent ami
belefért és nem haladta meg a
teherbírását.
Ennek a típusnak a szovjet liszenc változata a Li-2
(Liszunov) melyet a MASZOVLET, majd a Malév is használt
az 1946 - tól a 60'-as évek közepéig. A
magyar néphadsereg is használta, főleg ejtőernyös
kiképzésre.
Történeti, technikai ismertető
(Goldtimer honlapról)
A Li-2 bal oldali motorja
Li-2 HA-LIX, gyártási szám és a sponzorok,
Goldtimer alapítvány (felújító)
A gép pilótafülkéje
A jobb futómű
A jobb oldali motor
Motor indítás előtt a légcsavar
átforgatása
Utolsó ellenőrzések a még hideg motoron
Motorindítás
Most már pörög mindkét légcsavar
Az utastér indulás előtt
Kilátás a gépből még a földön
A repülés útvonala: Felszállás a 09-es
irányba, jobb forduló, hosszúfal a régi
7-es út felett, újabb jobb forduló
repülés a budai hegyek felett a Duna vonalával
párhuzamosan, Békásmegyer után
visszafordulás és a hegyek nyugati oldalán
visszarepülés.
A szoborpark, a régi 7-es út mellett.
Nagytétény - Diósd felett, távolban a
repülőtér.
A Tétényi fennsík, távolban a
repülőtér.
Budaörs, lakótelep
Budapesti látkép a Hármashatárhegy felől.
A Duna és a hidak (Margithíd, Lánchíd,
Erzsébethíd, Szabadsághíd, ...
Margitsziget, a Budai hegyek felől.
Margitszigat az Árpádhíddal,
Vörösvári út, Bécsi út eleje.
Hajógyári sziget, Árpád híd,
Szentendrei úti lakótelep
Óbudai Fűtőmű kéménye
A hajógyári sziget északi csücske, a
kép közepén (felüljáró előtt) az
Aquincumi amfiteátrum, mögötte pedig a romterület
a múzeummal. A parton a régi gázgyár
fennmaradt épületei.
Római part és az északi vasúti híd
Visszafordulás után a hegyek előterében az
újonan épült lakóparkok.
A 10-út Pilisvörösvár felé.
A hármashatárhegyi felső repülőtér
hangárja.
A HHH alsó repülőtér (Pesthidegkút
határában)
Hűvösvölgy, Úttörővasút
végállomása
Budakeszi
Budakeszi 2.
A kép jobb sarkában a Farkashegyi (alsó)
repülőtér.
M-0 és M-1 lehajtója, a régi 1-es úttal.
Az M-1-es út bevezető szakasza
Az M-1 és M-7 találkozása
Gépjárműforgalom az M-1, M-7 közös
szakaszán.
Az utolsó percek a leszállás előtt, alattunk a
TESCO parkolója.
Újra a földön. Sajnos végetért egy
szép repülés!
Megbeszéljük az élményeket.
A nyertesek csoportképe, kék overálban
Hajdú "Fedő" Károly a Cetro-Plane vezetője.
Jómagam az álló sorban balról a
második vagyok. (A képet az Aranysas főszerkesztője Tőrős
István készítette)
Nézőképek
A repülésről
készült Windows Media File
Ide
kattints a lejátszáshoz:
A repülőgéppel kapcsolatos
részletes információk:
Goldtimer
Alapítvány
Fotók és szöveg:
Krämer Ervin
A fényképek Kodak DX 6490 digitális és
Olympus IS-200 analog fényképezőgéppel
készültek.
kervin@mail.datatrans.hu
Székesfehérvár,
2005. június 6.
Vissza az előző oldalra!