2002. június 16.

Repülőnap Börgöndön

Ezen a napon , a Székesfehérvár melletti Börgöndi repülőtéren kerültek megörökítésre az itt bemutatott képek. Lehetőségem volt fizetős sétarepülésre jelentkezni. A különböző lehetőségek közül ezt választottam, mivel a géptípust már korábbiakból ismertem.

A képek A Sky Huszár kötelék Jak-18T  tipusú 4 személyes repülőgép (HA-YAK) joboldali üléséből készültek
A foto felszerelés: Olympus 800 L (1,3 Mp) digitális fényképezőgép, Olympus IS-200 kisfilmes gép.
(A filmes géppel készült 10x15 cm képek scannelve 200 dpi-vel)

A repülésről készült Windows Media File:
Ide kattints a lejátszáshoz!



A gép amellyel repülni fogunk Jak-18T HA-YAK




 Start elötti pillantok a gépből nézve.




Indulás előti állapot , jobboldali műszerfal az alábbi műszerekkel, ballról jobbra: iránytű, sebességmérő, műhorizont, variométer, fordulatszám mérő, magasságmérő, kombinált motorellenörző (olajhőmérséklet, benzin-nyomás, olajnyomás), ???, időóra, dőlésmérő, hengerfej hőmérséklet, ???,???.




A startra gurulás pillanatai, jobbra a hangár, elötte repülőgépek, motoros sárkányok. A felszállás 360 fokon (északi iányba a város felé) történt.




A műszerek mutatják a felszállás pillanatnyi értékeit (emelkedés 0,5 m/sec)




A gépből kitekintve látható, hogy már a bokrok szintje felett repülünk.




A reptér szélén haladó vasútvonalat keresztezzük kb. 50-80 m magasságban




Az ablak alsó sarkában a Székesfehérvár-Seregélyes közötti 61-es út egy szakasza, távolabb a Velencei tó vízfelülete látszik.




Székesfehérvár észak-keleti iparterülete, közelebb a Parmalt, Seregélyesi út körforgalma, távolabb az Alcoa üzemcsarnokai. Jól látszik a Budai út (Köfém lakótelep) három toronyháza.




Ime a toronyházak  közelebbről (Olympus IS-200 180 mm teleobjektívvel)




Tovább repülünk észak felé. Jobbra a 70-es és az M7-es ráhajtója, távolabb a halastavak, és a Velencei tó




Alattunk Székesfehérvár - Kisfalud, a távolban az elöző kép részletei




A pilóta háta mögött a baloldalra kitekintve Székesfehérvár Öreghegy




Székesfehérvártól északra a 811-es út mellett a pátkai kastély és gazdasági épületek.




Jobban ráfordulunk az előző képen látható kastélyra (kilépőél irányától jobbra) magasságunk 400 m.
a belépőél elött a 811-es Székesfehérvár - Lovasberény közötti út.





A kastély közelebbről (Olympus IS-200 180 mm tele)




Az elöbbi kép más pozicióból




Déli irányba fordulunk, Pákozdot átrepülve a Velencei tó felé.




A belépőél elött Pákozd keleti széle, jól látható az M7-es, és a Velencei tó a nádasokkal.




Tovább fordulunk, most dél-délnyugati irányba, alattunk Pákozd keleti széle.




Jobbról Pákozd, az M7-el párhuzamosan repülünk, a repülőtér felé.




Alattunk az M7-es, a Pákozd-Dinnyés közötti felüljáróval.




Repülési helyzet magsság 400 m. 2 m/sec sűlyedés, sebesség 220 km/óra 12 óra 10 perc.




Leszálláshoz helyezkedés




Újra a földön! Véget ért egy szép repülés.




A következő csoport már várja, hogy ők is élvezhessék a szárnyalást.



Székesfehérvár, Börgönd 2002.06.16.                                                                                                                                          Képek, szöveg: Krämer Ervin

 e-mail:kervin@mail.datatrans.hu

Vissza az előző oldalra!