Ezen a napon , a
Székesfehérvár melletti Börgöndi
repülőtéren kerültek
megörökítésre az itt bemutatott képek.
Lehetőségem volt fizetős sétarepülésre
jelentkezni. A különböző lehetőségek
közül ezt választottam, mivel a
géptípust már korábbiakból ismertem.
A képek A Sky Huszár kötelék
Jak-18T tipusú 4 személyes
repülőgép (HA-YAK) joboldali
üléséből készültek
A foto felszerelés: Olympus 800 L (1,3 Mp) digitális
fényképezőgép, Olympus IS-200 kisfilmes gép.
(A filmes géppel készült 10x15 cm
képek scannelve 200 dpi-vel)
A startra gurulás pillanatai, jobbra a hangár,
elötte repülőgépek, motoros sárkányok. A
felszállás 360 fokon (északi iányba a
város felé) történt.
A műszerek mutatják a felszállás pillanatnyi
értékeit (emelkedés 0,5 m/sec)
A gépből kitekintve
látható, hogy már a bokrok szintje felett
repülünk.
A reptér szélén haladó
vasútvonalat keresztezzük kb. 50-80 m magasságban
Az ablak alsó sarkában a
Székesfehérvár-Seregélyes közötti
61-es út egy szakasza, távolabb a Velencei tó
vízfelülete látszik.
Székesfehérvár észak-keleti
iparterülete, közelebb a Parmalt, Seregélyesi
út körforgalma, távolabb az Alcoa
üzemcsarnokai. Jól látszik a
Budai út (Köfém lakótelep) három
toronyháza.
Ime a toronyházak közelebbről (Olympus IS-200
180 mm teleobjektívvel)
Tovább repülünk észak felé. Jobbra
a 70-es és az M7-es ráhajtója, távolabb a
halastavak, és a Velencei tó
Alattunk Székesfehérvár - Kisfalud, a
távolban az elöző kép részletei
A pilóta háta mögött a baloldalra
kitekintve Székesfehérvár Öreghegy
Székesfehérvártól északra a
811-es út mellett a pátkai kastély és
gazdasági épületek.
Jobban ráfordulunk az előző képen
látható kastélyra (kilépőél
irányától jobbra) magasságunk 400 m.
a belépőél elött a 811-es
Székesfehérvár - Lovasberény
közötti út.
A kastély közelebbről (Olympus IS-200 180 mm tele)
Az elöbbi kép más pozicióból
Déli irányba fordulunk, Pákozdot
átrepülve a Velencei tó felé.
A belépőél elött Pákozd keleti
széle, jól látható az M7-es, és a
Velencei tó a nádasokkal.
Tovább fordulunk, most dél-délnyugati
irányba, alattunk Pákozd keleti széle.
Jobbról Pákozd, az M7-el párhuzamosan
repülünk, a repülőtér felé.
Alattunk az M7-es, a Pákozd-Dinnyés
közötti felüljáróval.
Repülési helyzet magsság 400 m. 2 m/sec
sűlyedés, sebesség 220 km/óra 12 óra 10
perc.
Leszálláshoz helyezkedés
Újra a földön! Véget ért egy
szép repülés.
A következő csoport már várja, hogy ők is
élvezhessék a szárnyalást.