Anno 1959 - 1960

Vitorlázó repülőgépek
a képek Horváth Balázs (www.freeweb.hu/horac) oldaláról származnak


Kétkormányos gépek R-15b „Koma”, Z-03a/b „Ifjúság”


„Koma”
Rubik Ernő által tervezett kétkormányos, egymás melletti üléses csörlő üzemre tervezett alapfokú kiképző repülőgép.



HA-5125
HA-5126


HA-5131
HA-5300 Fém "Koma"



„Ifjúság”

Egymás mögötti ülés elrendezésű vegyesépítésű vitorlázógép, csörlés, súlypontcsörlés és vontatásos üzemre.



HA-5213
HA-5208


HA-5209
HA-5217


Gyakorló gép R-07d „Vöcsök”



HA-2349
HA-2350


HA-2336 Újáépített
Szerénységem, 1959-ben a 2332 lajstromjelű Vöcsökben


Jak-18



HA-FAC, gépek az előkészítő soron
HA-FAK  repülés után


HA-FAK a starton 27 es irányban (1960 tavasza)
HA-FAM (ezzel repültem én)

Jak-18 Technikai adatai.
Jellemzés: Egymotoros, sazabadonhordó alsószárnyas, egyfedelű, behúzható főfutóműves, két üléses, kezdő repülőgépvezetők kiképzésére szolgáló vegyes építésű repülőgép.
Méretek: fesztáv:10,6 m, hossz: 8,03 m, magasság: 3,09 m, üres súly: 750 kp, Felszálló suly: 1065 kp
Motor: M-11-FR, 5 hengeres egysíku csillagmotor, hengertérfogat: 8,6 l, maximális telj:160 LE
Legnagyobb vizsz.sebesség: 257 km/óra, hatótáv: 1050 km (500 m, 155 km/ó mellett)

Vissza az előző oldalra!